Desembruta, converteix els residus en recursos! #desembasura

Desembrutar no és un verb normatiu, però està carregat de sentit i contingut! La forma correcte potser seria netejar, però el terme “desembrutar” conté una major càrrega de consciència doncs es relaciona directament amb la brutícia, una brutícia generada no pel pas del temps i la vida, sinó per l’acció, entre voluntària o despistada, de les persones…

Desembruta és una campanya de denúncia i mobilització que, en motiu del passat Dia Mundial del Medi Ambient van presentar la Fundació per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable i l’Associació Retorna.

La campanya promou la denúncia d’abocaments incontrolats de residus, però alhora també potencia l’activisme i el pas a l’acció amb la creació de grups de voluntaris per, després de la denúncia, la restauració de l’entorn de l’indret on s’han abocat incontroladament els residus.

La campanya vol donar una major visibilitat a la problemàtica que generen certs residus, especialment els envasos, per posar en valor iniciatives com l’Estratègia Residu Zero o el Sistema de retorn per a envasos.

Desembruta, a més, també fa una aposta tecnològica amb una aplicació pròpia per a dispositius mòbils.

La campanya estarà activa al llarg del 2012… Us hi animeu?

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, repensem i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.