Setmana de la Sobirania Alimentària per unes polítiques agràries sostenibles

food-sovereignty

El proper dimecres 17 d’abril de 2013 es celebra el dia internacional de la lluita pagesa. L’Aliança per la Sobirania Alimentària de Catalunya (ASAC) aprofita l’ocasió i convoca, com els darrers anys, la Setmana de lluita per assolir de la Sobirania Alimentària. Durant aquests dies, del 15 al 22 d’abril de 2013, l’ASAC vol posar de manifest el fracàs del sistema alimentari industrial.

L’actual sistema alimentari mundial, amb les seves llavors de laboratori i els seus paquets tecnològics, no és capaç d’alimentar a les persones. El canvi climàtic al planeta s’intensifica, en gran mesura, per seguir amb el mateix model d’agricultura. Conforme el creixement de la població augmenti la demanda d’aliments, el canvi climàtic esgotarà la capacitat de produir-los.

Reivindicar els drets de la terra agrària, la pagesia i l’agroecologia, són els objectius d’aquestes jornades. Pel dret a decidir què mengem i a favor de l’alimentació i l’agricultura lliures de transgènics.

Tal com  explicava l’activista Gustavo Duch, “la sobirania alimentària es basa en el fet de poder triar allò que nosaltres mengem”.

És el dret dels pobles a determinar unes polítiques agrícoles i alimentàries que garanteixin el conreu d’aliments saludables sense modificació genètica, el respecte envers el medi ambient, l’accés i la protecció dels recursos naturals i el tracte just amb el pagès.

En resum, es tracta d’una alternativa al model agrícola actual present a totes les societats industrialitzades en què els interessos econòmics prevalen per damunt dels criteris de sostenibilitat ambiental i alimentació segura i saludable.

Al cap i a la fi, som el què mengem, som el què consumim!

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, repensem i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.