Les nostres bones pràctiques mediambientals a l’oficina

L’edició del tríptic de bones pràctiques mediambientals a l’oficina és una de les accions que Fundació Plataforma Educativa ha realitzat en el marc del seu compromís vers la Responsabilitat Social.

El tríptic recull les bones pràctiques mediambientals que es duen a terme a l’oficina de l’entitat a nivell d’estalvi de paper, d‘estalvi en el consum d’aigua, d’eficiència energètica i de reducció de residus.

Pel que fa a l’estalvi de paper es recomana la impressió a doble cara i la reutilització, així com el foment del treball en documents conpartits a la xarxa per estalviar impressions.

Pel que fa a l’estalvi en el consum d’aigua es recomana minimitzar les descàrregues de les cisternes dels labavos, amb un correcte ús del doble polsador, així com tancar les aixetes quan no s’estigui consumint aigua, evitant així deixar córre inecessàriament l’aigua pica avall.

Pel que fa a l’eficiència energètica es recomana tenir cura de tancar els llums quan no siguin necessaris, aprofitant la llum solar, així com apagar correctament els equipaments informàtics en absències superiors a una hora i activar els protectors de pantalla. També es recomana situar els sistemes de climatització a 20ºC a  l’hivern i a 25ºC a l’estiu.

Finalment pel què fa a la reducció de residus es recomana la separació de residus, tenint present que es fa recollida selectiva (paper, envasos, orgànic, rebuig, olis i piles)  o l’ús de gots de plàstics per a la font d’aigua només per a les visites.

Aquestes i d’altres accions de Responsabilitat Social dónen contingut al valor de COMPROMÍS dels valors institucionals de Fundació Plataforma Educativa:

– Volem ser una entitat ètica, professional i respectuosa amb les persones i el medi ambient.

La informació d’aquestes bones pràctiques mediambientals a l’oficina forma part del manual de benvinguda de les persones treballadores noves; paral·lelament s’han fet diferents sessions informatives al personal de l’oficina informant de les mesures aplicades i de la necessitat de seguir aquestes bones pràctiques.

També us poden interessar els consells d’estalvi d’aigua, d’energia i de minimització de residus.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, reciclem, reduim, repensem, reutilitzem i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.